Onderdeel Advent Periodeaanbod:

De leeromgeving in de kleuterklas

Periodeaanbod:

download file

Een mogelijk aanbod voor
Taal Rekenen Leefomgeving Beweging Handvaardigheid Kunst Levenskunst

WANNEER VINDT DEZE PERIODE PLAATS?

WANNEER WORDT HET FEEST GEVIERD EN OP WELKE MANIER?

Jaarlijks terugkerende periode van 3 weken
eind november en begin december.
Op de eerste maandag na eerste advent wordt eerste- advent gevierd.
Op 5 december wordt het Sinterklaasfeest gevierd.

Op 5 december komt Sint Nicolaas aan met een bootje vlak bij de school. Daar zingen we hem met de hele school toe. Sint Nicolaas komt 20 minuten in de klas op bezoek. Hij vertelt een verhaal en zegt iets vriendelijks over een paar kinderen (er staat het één en ander in het grote boek).
Na het uitpakken van de kadootjes is er even tijd om daarmee te spelen. De kinderen krijgen chocolade melk en een speculaasje.
Op eerste advent (rond 1 december op maandag) lopen de kinderen het adventstuintje in een helemaal donkere klas. Een engel (6de klasser) komt de grote kaars in het midden van het adventstuintje aansteken. Alle kinderen ontsteken daarna hun kleine kaarsje aan het de grote kaars.